Chlorella: Konserwa z energią słoneczną i witaminą D

Chlorella, z wielu powodów, jest fascynującym organizmem. Przyjrzyjmy się jej dwóm składnikom, które w znaczący sposób są związane ze słońcem. To chlorofil i witamina D. Chlorella ma najwięcej zielonego pigmentu, chlorofilu, ze wszystkich źródeł żywności na świecie, jest też w czołówce, jeśli chodzi o zawartość często deficytowej witaminy D.

CHLOROFIL, PŁYNNE SŁOŃCE

Chlorofil jest dobrze znanym zielonym barwnikiem roślin. Potrafi gromadzić energię słoneczną i przekształcać ją na energię chemiczną. My, w odróżnieniu od roślin, nie potrafimy sami wyprodukować chlorofilu. Jest jednak dla nas bardzo korzystny, dlatego dobrze, gdy Zielona Żywność na stałe trafi do naszego jadłospisu. W chirurgii i pielęgnacji chlorofil jest wykorzystywany ze względu na swoje właściwości gojące. Wspomaga procesy regeneracyjne na uszkodzonej skórze i śluzówkach – granulację i epitelizację. Łagodzi także swędzenie, ból i nieprzyjemny zapach przewlekłych ran. Właściwości dezodorujące sprawdzają się zresztą nie tylko przy zewnętrznym, ale też wewnętrznym użyciu.

Chlorofil potrafi zagoić nasze ciało zarówno od środka, jak i na zewnątrz. Poza tym chlorofil stymuluje procesy krwiotwórcze i jednocześnie pomaga ograniczyć niebezpieczne mutacje komórek.

WITAMINA D, CENNA I WAŻNA

Niedobór witaminy D to w populacji Zachodu znany problem. Witamina D ma znaczenie dla wchłaniania wapnia i fosforu z pożywienia do krwi, uczestnicząc tym samym w wielu kluczowych procesach fizjologicznych. W sumie bierze udział w 200 reakcjach w organizmie. Długotrwały jej niedobór może spowodować zaburzenia odporności, osteoporozę, nasilenie próchnicy zębów, przyczynia się też do rozwoju chorób serca lub choćby choroby Alzheimera, czy zmian nowotworowych.

Skąd pozyskiwać witaminę D? Istnieją dwa źródła. Organizm pobiera ją z pożywienia, ale potrafi ją też wyprodukować w skórze wystawionej na działanie promieniowania słonecznego, wykorzystując jego składnik UVB. Opalanie jest dla nas głównym źródłem witaminy D. Gdy oddalamy się od Słońca, gdy nadchodzi jesień i zima, w skórze powstaje zdecydowanie mniej witaminy D. I właśnie wtedy znaczenia nabierają jej źródła żywnościowe. 

Do produktów żywnościowych, które są znanymi źródłami witaminy D, zaliczamy wątróbkę, tłuszcz rybi, jajka i mleko od wypasanych na łące zwierząt. Znaczącym źródłem witaminy D jest także Chlorella, a jej regularne spożywanie pomaga rozwiązać jeden z częstych problemów cywilizacyjnych. Tajemnica tkwi w tym, że Chlorella zawiera też inne substancje, które biorą udział w procesach związanych z funkcjami witaminy D. Chlorella to nie jest jedna odizolowana substancja, która sama bardzo niewiele może zdziałać. Jest źródłem dziesiątek substancji, które działając synergicznie, rozkręcają mechanizm uzdrawiających procesów w całym organizmie.