Kuchnia w stylu raw i Zielony Jęczmień: Dlaczego tak wspaniale się rozumieją?

Coraz więcej ludzi na całym świecie ulega urokowi kuchni raw. Nie ma się czemu dziwić, przygotowanie jest łatwe i szybkie, a gotowe jedzenie zawiera korzystne dla zdrowia składniki - owoce, warzywa, sałatę, nasiona, orzechy, suszone owoce, ale też olej kokosowy, mleko kokosowe, zboża lub rośliny strączkowe. Nasz Zielony Jęczmień doskonale rozumie się z kuchnią raw. Interesuje Was dlaczego? Zobaczcie!

Znacie (się) już (z) raw food?

Zasada raw food (tak zwanej surowej, żywej diety) jest prosta – raw food to takie jedzenie, które nie było poddane obróbce cieplnej w temperaturze powyżej 42oC. Dzięki temu zachowuje swoją wartość odżywczą i enzymy, które z reguły pod wpływem obróbki w wysokiej temperaturze ulegają zniszczeniu. Raw food jest przede wszystkim kojarzony ze stylem odżywiania znanym jako witarianizm, jednak coraz częściej, ze względu na odzyskiwanie zdrowia lub detoksykację organizmu, dietę tę wybierają też osoby niebędące witarianami.

Filozofia przetwarzania naszego Jęczmienia

Jęczmień Green Ways uprawiamy i zbieramy, gdy osiąga wysokość około 30 cm. Od momentu zasiania w glebie przygotowanej zgodnie z zasadami uprawy organicznej w amerykańskim stanie Utah aż do chwili, gdy jęczmień dociera do Waszych domów, robimy wszystko, aby zachować w nim maksymalną ilość substancji odżywczych.

Jednym z ważnych etapów całego procesu jest suszenie soku z jęczmienia, które odbywa się w specjalnych suszarkach w temperaturze najwyżej 31oC. Gdybyśmy suszyli jęczmień w wyższej temperaturze, utraciłby część substancji czynnych, czego – jak najprawdopodobniej wiecie – nie chcemy.

Radzimy także, abyście już w swoich domach, gdy spożywacie Jęczmień, wcześniej go nie gotowali ani nie poddawali żadnej obróbce termicznej. W przeciwnym wypadku traci swoją wartość, a korzystne dla organizmu substancje, które zawiera, zostają zniszczone. Dlatego nie powinno się dodawać Zielonego Jęczmienia na przykład do potraw pieczonych lub gotowanych ani nie zalewać go gorącą wodą i pić w postaci ciepłego napoju.

Jęczmień, żywa dieta i kilka łatwych przepisów

Jak widać, wymóg, dotyczący nieprzetwarzania Zielonego Jęczmienia w wysokiej temperaturze, jest zgodny z filozofią kuchni raw i jej warunkiem, dotyczącym przyrządzania potraw wyłącznie z surowych produktów (czyli takich, które nie były poddane obróbce cieplnej). Jęczmień pasuje na przykład jako dodatek do sałatek owocowych i warzywnych, suszonych placków, smoothie, kuleczek raw lub tortów bez pieczenia. 

Łatwe przepisy jako dobry przykład

Kuleczki raw

Zielony Jęczmień nadaje się jako dodatek do kuleczek w wersji raw. Zdrową przekąskę przygotujesz na przykład, miksując daktyle, rodzynki i różne orzechy. Wystarczy dosypać Zielonego Jęczmienia i mamy gotowy przysmak dla dzieci i dorosłych.

Krem bez pieczenia z Zielonym Jęczmieniem

Do tego kremu będziesz potrzebować około 150 g jabłek, 1,5 łyżeczki błonnika witalnego, 0,5 łyżeczki cynamonu i 1 czubatej łyżeczki Jęczmienia Green Ways. Miksujemy jabłka (lub rozgniatamy widelcem, zależnie od swoich preferencji). Potem dodajemy błonnik, cynamon i Jęczmień, który nadaje kremowi zielony kolor. Gotowy krem przekładamy potem do foremki i wykładamy na talerz. Możemy go ozdobić na przykład plasterkami jabłka i zdrowa przekąska dla każdego gotowa.

Jak widać, przepisy mogą być naprawdę łatwe i ciekawe!