Wzmacnianie odporności przed zimą? Pomoże Zielony Jęczmień Green Ways!

Ilekroć zmieniają się pory roku, skokowo i gwałtownie rośnie liczba osób przeziębionych i chorych. Dokładnie takie dni czekają nas już wkrótce. Przygotujmy się na nie już teraz i nie pozwólmy, aby rozwinęły się katar i kaszel.

W chłodniejsze dni jesteśmy bardziej podatni na choroby, których z powodzeniem unikaliśmy w lecie. Na nasz układ odpornościowy mają wpływ geny, a ich aktywność regulowana jest przez pory roku. Konkretnie, gen zwany ARNTL jest odpowiedzialny za zdolność naszego ciała do obrony przed podstępnymi chorobami. Jest on mniej aktywny w miesiącach jesiennych i zimowych, niż w pozostałej części roku, więc nasze ciało jest osłabione i bardziej podatne na przeziębienia w tym czasie.

Dlatego konieczne jest przygotowanie organizmu na takie osłabienie, które jest oczekiwane wraz z nadejściem jesieni i zimy. Jak? Wypróbuj Zieloną Żywność Green Ways!

Zielony Jęczmień i substancje, które wspierają naszą odporność

Zielony Jęczmień jest holistycznym pożywieniem, które dostarcza nie tylko witaminy i minerały, ale także enzymy i przeciwutleniacze. Połączenie tych wszystkich substancji wspiera naszą naturalną obronę i zapewnia organizmowi amunicję, która pomaga zapobiegać grypie i przeziębieniu.

Jakie konkretnie substancje są najbardziej skuteczne, kiedy zaatakuje cię nieprzyjemna choroba? Spójrz na 4 najważniejsze z nich:

Witamina A

Zielony Jęczmień zawiera witaminę A, która pomaga chronić organizm przed chorobami zakaźnymi. Jak? Przyczynia się do spójności powierzchni błony śluzowej w różnych miejscach ciała. Błony śluzowe dróg oddechowych lub przewodu żołądkowo-jelitowego działają jak naturalna bariera dla drobnoustrojów, a jeśli jej spójność jest osłabiona, patogeny łatwiej przenikają do organizmu.

Witamina C

W Zielonym Jęczmieniu oprócz witaminy A znajdujemy również sprawdzoną witaminę C, która jest znana ze swojej zdolności do wzmacniania układu odpornościowego, ale niewielu wie, jak to dokładnie działa. Witamina C odgrywa kluczową rolę w tworzeniu kolagenu, białka znajdującego się we wszystkich tkankach łącznych w ciele. Silna i trwała tkanka łączna nie pozwala na rozprzestrzenianie się infekcji w ciele.

Witamina D

Witaminę D lekarze i naukowcy najpierw uważali za niezastąpioną w utrzymywaniu wapnia w ciele oraz przy wzroście i spadku masy kostnej. Później odkryto, że niezastąpioną rolę odgrywa gdzie indziej. Po dostaniu się do ciała zmienia się w hormon steroidowy, który kontroluje odpornościową czynność błony śluzowej i wewnątrzkomórkowej. Natomiast jej brak zwiększa ryzyko rozwoju chorób autoimmunologicznych.

Cynk

Młody Jęczmień, oprócz witamin, zawiera także minerał zwany cynkiem, pierwiastek śladowy, którego organizm sam nie może produkować, ale w niewielkich ilościach potrzebuje go do prawidłowego funkcjonowania. Cynk, oprócz udziału w różnych procesach metabolicznych, jest jedną z substancji, które przyspieszają wzrost i poprawiają funkcję białych krwinek. Te, jak możesz pamiętać ze szkoły, pośredniczą w odpowiedzi immunologicznej organizmu. Ponadto cynk – gdy choroba jest już zbyt rozwinięta, a ciało nie jest w stanie się obronić – przyspiesza proces uzdrawiania.

Jak widać, poprzez dostarczenie witaminy A, D, C oraz innych substancji zawartych w Zielonym Jęczmieniu dostarczamy organizmowi materiału, z którego może zbudować skuteczną obronę przed nadchodzącą epidemią grypy i przeziębienia. Oznacza to, że możemy cieszyć się jesienią i zimą bez zmartwień.